سوالات متداول

بنده از طریق یکی از داخلی ها قصد برقراری تماس برون شبکه ای دارم که اعلام میکنه دسترسی به این آی پی مقدور نمیباشد جهت رفع به سرویس مدیریتی خود وارد شوید

از طریق هریک از سرویسهای اینترنتی ADSL,OWA یا پهنای باند اختصاصی از دفتر سیار اول، اتصال داخلی ها به خط تلفن ثابت بدون محدودیت انجام می شود.

چنانچه مشترک یکی از سرویسهای اینترنتی فوق از دفتر سیار اول نمی باشید، در صفحه آموزشی پرتال، ویدئوی “کار با لیست دسترسی” را مشاهده نمایید.

جهت دریافت تماس از طریق داخلی، لازم است آدرس ای پی خود را در منوی “لیست دسترسی” در سامانه ثبت و پس از تایید مرکز، امکان برقراری تماس از طریق داخلی و صرفا با آی پی مربوطه را خواهید داشت در غیر اینصورت سامانه، تماسهای ورودی را بصورت خودکار به شماره دوم ثبت شده در تنظیمات داخلی ها فوروارد می کند.

جهت تطابق با قوانین سازمان تنظیم مقررات، آدرس آی پی های با شرط زیر در لیست دسترسی تایید می شوند:

– آدرس ای پی متعلق به یکی از سرویسهای اینترنت ثابت از هریک از سرویسهای دهنده های مجاز اینترنت کشور باشد.

آیا امکان دریافت اینترنت برای خانه از طریق این خطوط وجود دارد؟

بصورت کلی خیر. از آنجا که اساس دسترسی به خطوط تلفن NGN، بستر اینترنت است، بنابراین جهت استفاده از خطوط NGN نیاز به اینترنت خواهید داشت.
چنانچه قصد دریافت اینترنت از طریق خط تلفن دارید (ADSL)، لازم است درخواست این خطوط را بر بستر سیم تلفن (سیم مسی) اعلام نمایید. سیم تلفن، به مجتمع ها و شهرکها قابل تحویل می باشد. در غیر اینصورت استفاده از خطوط تلفن، صرفا از طریق اتصال به اینترنت امکانپذیر خواهد بود.

آیا به این خط تلفن فاکس وصل میشود؟

بله. همانند دیگر خطوط تلفن ثابت، جهت فکس نیز قابل استفاده می باشد.

تفاوت رند بودن شماره تلفنهای طلایی و نقره ای و ... در چیست ؟

برنزی: شماره های هستند که الزما دارای ارقام رند نبوده ولیکن به خاطر سپردن آنها آسان است. مثال: 5686، 5040، 5606

نقره ای: شماره هایی هستند که دو رقم در آنها پشت سر هم تکرار می شود. مثال: 5510، 0021، 1180

طلایی: شماره هایی هستند که نسبت به هم هماهنگی دارند. مثال: 3132، 2442، 5225

پلاتین: شماره هایی هستند که 3 تا 4 رقم در آنها تکرار می شود. مثال: 7777، 2333، 6000

اگر در منطقه ای، مخابرات فاقد ظرفیت در کابل بوده و پستهای محل پر باشد این سرویس واگذار میشود؟

سرویس های مخابراتی دفتر سیار اول، مستقل از شرکت مخابرات ایران می باشد و در تمام مناطق ایران قابل تحویل است.

در صورت عدم تمایل به فعالسازی سرویس مرکز تماس بر روی خطوط تلفنی دفتر سیار اول، تفاوتی در سرویس دهی ایجاد میشود؟

می توانید خط خود را بصورت مستقیم و بدون سامانه مرکز تماس همانند یک خط عادی از دفتر سیار اول دریافت و از طریق انواع بسترهای اینترنت ثابت شامل ADSL,OWA یا پهنای باند اختصاصی استفاده نمایید.

تعرفه مکالمات به چه صورت است؟

تعرفه و ویژگی ها تلفن استانی تلفن کشوری
قابلیت جابجایی
داخل استان
داخل کشور
فرمت
پیش شماره 7 و 9+کد استان
*****0942+20
هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استان (ریال)
۴۵
۱۰۰
هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی (ریال)
۳۳۰
۱۰۰
هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به اپراتورهای تلفن همراه (ریال)
۶۲۵
۶۲۵
هر دقیقه مکالمه مشترک به مشترک (ریال)
۰
۰
هر دقیقه مکالمه ثابت به بین الملل
*بنا بر هر کشور متفاوت می باشد

*طبق مصوبه شماره 1 جلسه 146 و مصوبه شماره 2 جلسه 153 و مصوبه جلسه شماره 229 و نامه شماره 201/154745 زیرساخت مورخ 1397/07/01

در سافت فون LINPHONE (نسخه اندروید) تماسها بعد از 30 ثانیه قطع میشود علت چیست؟

در صورتیکه چنین اتفاقی در این سافت فون برای شما افتاد، در بخش تنظیمات- network، تیک گزینه push notification را بردارید و مشکل برطرف خواهد شد. این ایراد تاکنون در سافت فون linphone مربوط به سیستم عاملهای android مشاهده شده است.

چگونه حجم فایل صوتی WAV خود را جهت آپلود کم کنم؟

از طریق نرم افزار تبدیل و یا سایتهای تبدیل کننده، کیفیت فایل خود را روی حداقل قرار داده و فایل خود را convert کنید. نمونه لینک قابل استفاده:
https://online-audio-converter.com

قبوض خط/خطوط تلفن ثابت خود را چگونه دریافت و پرداخت کنم؟

پرداخت بصورت شارژ اعتبار و کسر از اعتبار است. در پنل کاربری خود، امکان مشاهده ریز مکالمات و شارژ موجودی را دارید.

کدام مدل از مودمهای VDSL پروتکل SIP یا همان VOIP را پشتیبانی می کنند؟

مودمهای زیر پیشنهاد می شوند:

مودم روتر بی سیم VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل Archer VR600_V2
مودم روتر VDSL2/ADSL2 Plus بی سیم یوتل مدل V304F
مودم VDSL2/ADSL بی سیم زایکسل VMG5301-T20A

کدام شرکتهای اینترنتی برای استفاده از سرویسها مناسب هستند؟

تاکنون اختلال و نارضایتی در سرویسهای اینترنتی زیر مشاهده شده است:

– اینترنت ایرانسل: در صورت استفاده گهگاه جهت استفاده از سرویس مناسب است ولیکن جهت استفاده متناوب در طی روز پیشنهاد نمی شود.
– اینترنت رایتل: طی آخرین بررسی قابل استفاده نمی باشد.
– اینترنت زیتل: روش اتصال بی سیم به دستگاههای مودم روتر این شرکت جهت استفاده از سرویس امکانپذیر نمی باشد.
– توجه شود تمام دیوایسهای مورد استفاده در مسیر اتصال به اینترنت (مودم، گوشی موبایل)، پروتکل SIP را پشتیبانی کنند. درغیر اینصورت امکان رجیستر شدن و استفاده از سرویسهای VOIP را نخواهید داشت.

آیا مراکز تماس در سرور اختصاصی پشتیبانی دارند؟

در سرورهای اختصاصی، مشکلات مربوط به سرور شامل پشتیبانی می باشد.

ولیکن نرم افزار نصب شده داخل سرور ارتباطی به خدمات دفتر سیار اول ندارد و مشخص است نرم افزارهای مورد استفاده، در حوزه خدمات یا پشتیبانی دفتر سیار اول نمی باشند.

مراکز تماسی که در سرورهای اختصاصی راه اندازی و استفاده می شوند نیز یک نرم افزاری است که فاقد پشتیبانی می باشد.

در صورت نیاز به دریافت خدمات پشتیبانی بر روی نرم افزار نصب شده در سرورهای اختصاصی، می توانید خدمات پشتیبانی مراکز تماس را بصورت جداگانه خریداری و یا از پشتیبانی سایر شرکتهای متخصص در حوزه مراکز تماس VOIP استفاده نمایید.

کدام مدل از تلفنهای رومیزی IP PHONE با سرویسهای دفتر سیار اول سازگار است؟

هر نوع برند و مدل IP PHONE که لایه 3 شبکه را پشتیبانی کند با سرویسهای دفتر سیار اول سازگار است.

فهرست