خط تلفن ثابت ابری، خط هایی هستند که با پیشرفت تکنولوژی صدا بر بستر شبکه (VOIP) انتقال می یابد. خط های استیجاری به این صورت است که مشترک با اجاره نمودن خط و انتخاب شماره دلخواه خود، در مدت زمان انتخابی (ماهانه و سالانه و…)، خط را دریافت و استفاده می نماید. با استفاده از این خط ها، مشترک می تواند یک یا چند خط تلفن به صورت همزمان (30 کانال) در محل کار خود یا منزل، دریافت نموده و با مشتریان ارتباط برقرار کنند. از مزیت های اساسی این سرویس، عدم محدویت جغرافیایی می باشد، در واقع خط تلفن اینترنتی در مناطقی که مخابرات سیم کشی و کابل کشی نکرده است قابل ارائه می باشد و بسیار کارآمد برای شرکت هایی می باشد که کارهای پروژه ای انجام می دهند و برای یک مدت مشخصی به خط نیاز دارند.

مرکز تماس ابری یا Hosted PBX/ Cloud-PBX ، يک راهکار نوين و انقلابی در صنعت مراکز تماس است، دارای خط تلفن ثابت اینترنتی بوده و ميزبان ارائه دهنده خدمات، يک سرويس دهنده ابری است. در مرکز تماس ابری نياز کاربران به خريد تجهيزات پيچيده و پرهزينه یک مرکز تماس معمولی مرتفع شده و این امکان فراهم می‌ شود که کاربران و کارمندان از هر مکان و در هر زمان به تلفن ثابت اینترنتی شرکت دسترسی داشته (از طریق گوشی همراه یا رایانه) و دیگر تماس های مشتریان خود را از دست ندهند و به سرعت راه اندازی و مستقر می شود.

 

فهرست