شناخت نیازهای مشتریان

مقالات
شناخت نیاز مشتریان

سازمان‌ها برای تضمین بقا و حفظ منافع خود، همواره در پی تداوم مراجعات مشتریان و افزایش تعداد آنها هستند. افزایش مراجعات افراد به یک سازمان به عنوان مشتری، بیانگر افزایش درآمد سازمان است.
یکی از عوامل مهم سودآوری سازمان ها، ارائه محصولات و خدماتی می باشد که کاربران به آن نیاز و علاقه دارند. بنابراین شرکت ها باید به گونه ای از علاقمندی ها، ذهنیت مشتریان خود و نیاز آن ها مطلع شوند.
منظور از نیازهای مشتریان چیست؟ «نیاز مشتری عبارت است از هر نوع احساس کمبود که برای مشتری به وجود می‌آید و او تلاش می‌کند تا با بهره‌ گیری از استعداد و توانایی خود نسبت به رفع آن اقدام نماید».

درک نیاز مشتری

1. درک نیاز های مشتری مهم ترین مرحله در فرایند فروش است زیرا بر کیفیت تاثیر می گذارد. تنها در صورت پاسخگویی به نیازهای مشتری است که وی حاضر به خرید می شود.
2. درک نیاز، جزئی تر از شناخت نیاز است. شناخت نیاز به معنی کسب آگاهی نسبت به وجود یک نیاز (حالت محرومیت احساس شده) می باشد اما درک نیاز یعنی شناسایی تمام جنبه ها و ابعاد نیاز و یافتن راه حل های رفع آن است.
3. فعالیت عملیاتی:
• پاسخ مشتری: پس از درک نیازهای مشتریان، به دنبال یافتن راهی برای رفع آن باشید و نشان دهید که محصول شما این نیازها را بر طرف می کند.
• آگاهی از عادات خرید: بررسی کنید كه مشتريان در فرايند خريد داراي چه عادت هايي هستند و چه چيزهايي برايشان مهم است.
• شناخت نیازها: یک فروشنده هیچ وقت نمی تواند محصولی را به کسی که به آن نیاز ندارد، بفروشد. نیازهای مشتری است که تعیین می کند چه مشخصاتی از محصول جزء منافع و چه مشخصاتی جزء نقاط ضعف آن است.
• شناخت کسب و کار مشتريان
• سنجش رضایت مشتری و ارتباط دوره ای با آن ها (جهت اطلاع از نظرات، انتقادات و پیشنهادات)
• دسترسی خارج از ساعت با مشتری

با توجه به موارد ذکر شده، دفتر سیار اول به شما خدمات “تماس گیر خودکار” را پیشنهاد می کند. این سیستم به دلایل زیر جهت ارتباط با مخاطب بسیار مناسب است:
1. سرعت را به شدت بالا می برد
2. فاقد هزینه نیروی انسانی است و تمام مسئولیت های نیروی انسانی را انجام می دهد.
3. فاقد خطای انسانی است.
4. دارای گزارش دقیق خودکار است.
از امکانات دیگر دفتر سیار اول “سامانه مرکز تماس” است که این سامانه مناسب استفاده سازمانی است و استهلاک را به میزان قابل توجه کاهش می دهد.

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
خدمات تماس گیر خودکار راه اندازی شد
نوشتهٔ بعدی
50% تخفیف پشتیبانی تلفن سایر اپراتورها

پست های مرتبط

فهرست