دورکاری در کسب و کارها (قسمت اول)

مقالات

قسمت اول

امروزه با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، دیگر تنها با تکیه بر روشهای سنتی کار کردن نمی توان پیشرفت کرد. فناوری اطلاعات و ارتباطات، اشتغال و روابط اجتماعی را دچار تغییرات اساسی کرده است که نتیجه آن تسریع در انجام کار، صرفه جویی در وقت، هزینه و کاهش سفرهای زائد است. دورکاری امروزه به عنوان راهی برای تامین نیروی کاری انعطاف پذیر برای مدیران ارائه شده است.

دورکاری هرگونه شکلی از به‌کارگیری فناوری‌های اطلاعاتی مانند ارتباطات راه دور و رایانه به جای مسافرت‌های مربوط به کار و حرکت کار به سمت کارکنان، به جای حرکت کارکنان به سوی کار است. (منبع: ویکی پدیا)

دورکاری می‌تواند یک شغل پاره‌وقت، تمام‌وقت یا پروژه محور باشد که شخص خارج از محیط کاری،‌ آن را انجام می‌دهد.

یعنی شما می‌توانید در هر مکانی از خانه گرفته تا پارک، کافی‌شاپ و حتی فضای کار اشتراکی به دورکاری مشغول شوید. تمامی کارها در دورکاری به تلفن‌همراه، لپ‌تاپ و اینترنت نیاز دارد، پس باید توجه داشته باشید که دسترسی به اینترنت از مهم‌ترین اصول دورکاری است.

 منافع دوركاري از ديد كارمند (دوركار):

پيشرفت كار/ تعادل بين كار و زندگي، كاهش استرس و فشار كاري، صرفه جويي در وقت و هزينه رفت و آمد و افزايش توليد مورد توجه است.

 منافع دورکاری از ديد كارفرما:

كاهش هزينه سربار كاركنان، توزيع هزينه به امور سود آور، كاهش ساعات غيبت كاركنان، افزايش بهره وري و خروجي كار و ادامه كسب و كار به روز مورد نظر است. همچنین از ديد ملي: كاهش ترافيك، كاهش آلودگي محيط زيست و مصرف نفت كمتر از بهترين اهداف است.

در قسمت دوم خواهیم خواند:
– دور کاری در چه مشاغلی مناسب است؟
– مشخصه های فردی که برای دورکار مناسب است.

, ,
نوشتهٔ پیشین
ویپ چیست؟
نوشتهٔ بعدی
دورکاری در کسب و کارها (قسمت دوم)

پست های مرتبط

فهرست